Monohibridinis kryžminimas

  • 1.
    Įvadas
    0:01:37
  • 2.
    G. Mendelio žirniai padeda suprasti genetiką
    0:03:42
  • 3.
    Pirma užduotis
    0:00:29
  • 4.
    Atsakymas
    0:01:17
  • 5.
    Mendelio paveldimumo dėsningumai. Pirmasis Mendelio dėsnis
    0:02:42
  • 6.
    Antra užduotis
    0:00:23
  • 7.
    Atsakymas
    0:00:12
  • 8.
    Antrasis Mendelio dėsnis
    0:02:04
  • 9.
    Trečia užduotis
    0:00:20
  • 10.
    Atsakymas
    0:00:26
  • 11.
    Analizuojamasis kryžminimas
    0:01:19
  • 12.
    Ketvirta užduotis
    0:00:22
  • 13.
    Atsakymas
    0:00:07
  • 14.
    Apibendrinimas
    0:00:36
  • 15.
    Įtvirtinimo užduotis
    0:00:23
  • 16.
    Atsakymas
    0:00:25

Priskirti

Klasė: 10

Uždaviniai:

  1. sieti naujų genų derinių susidarymą lytinio dauginimosi metu su naujų požymių atsiradimu;
  2. paaiškinti G. Mendelio pirmo ir antro dėsnio rezultatus;
  3. vartojant simbolius užrašyti monohibridinio kryžminimo schemas ir apibendrinti rezultatus.

Klasės darbas:

pamokoje mokiniai, aiškindamiesi požymių paveldėjimą, nagrinėja kryžminimo schemas ir paaiškina, kaip iš tėvo ir iš motinos gauti aleliniai genai lemia palikuonių požymius. Paaiškina, kokie G. Mendelio atliktojo kryžminimo rezultatai ir kokias nustatė požymio paveldėjimo taisykles. Pagal pateiktus aprašymus užrašo monohibridinio kryžminimo schemas, gautus rezultatus analizuoja ir apibendrina.

16 min.
+ Klausimai lektoriui

Ramunė Kijauskienė

ramune kijauskiene

Lektorė

- Biologijos mokytoja metodininkė, turinti 27 metus darbo patirties.
- El. vadovėlio „Integruotas gamtos mokslų mokymas. 5 klasė“ autorė.

Mokymai
48

Pedagogas.lt

pedagogas.lt
Pedagogas.lt –tai nuotoliniai kvalifikacijos tobulinimo mokymai, kursai ir seminarai (webinarai) pedagogams.